niedziela, 26 lutego 2017

Recenzja #7 "Polska da radę" - Jakub Porada

Udostępnij ten wpis:
Recenzja #7 "Polska da radę" - Jakub Porada
Fotografia autorstwa Irminy (napokladziezycia)

Zazwyczaj podróże kojarzą nam się z dalekimi, ciepłymi krainami, egzotycznymi zwierzętami, ośnieżonymi szczytami czy też lazurowym morzem. Jednak często nie znamy własnej okolicy - a może tam znajduje się coś pięknego? A jeśli rozszerzymy trochę horyzonty, z pewnością coś tam musi być! Ale co dokładnie? Pokaże nam Jakub Porada.

Najbardziej praktyczna z książek podróżniczych, którą miałem w rękach. Kupiona na przecenie w Biedronce (swoją drogą, wszystkie dyskonty mają ostatnio takie przeceny, gdzie książkę można kupić już za 3 zł - fajna sprawa, można szybko znaleźć coś ciekawego). Książka zaskakująca, bo napisana o Polsce z miłością.

Jakub Porada jest dziennikarzem telewizyjnym, który zdecydowanie lubi podróżować. Jego wycieczki są 3 dniowe, rzadko dłuższe - Porada pracuje jak każdy, czas ma tylko w weekendy, jednak doskonale ten czas wykorzystuje. To jego druga książka, w której opisuje swoje wojaże (pierwsza była o Europie) i daje... porady. Jak podróżować taniej, na co zwracać uwagę przy kupowaniu i planowaniu. To dzięki tej książce nauczyłem się poświęcać czas na przeglądanie ofert tanich lotów, założyłem zeszyt z notatkami odnośnie miejsc, które chciałbym odwiedzić. Porada radzi jak to zrobić na trzydziestostronicowym wstępie. I już dla samego wstępu, warto tę książkę przeczytać. A to nie koniec przyjemności.

Książka podzielona jest na dziesięć rozdziałów, każdy o innej wyprawie po naszym kraju. Znajdziemy tu zarówno miejsca popularne (Świnoujście, Kołobrzeg) jak i te kompletnie nieznane, a równie piękne (dolina Biebrzy). Na każdą podróż Porada wybiera się innym środkiem transportu, śpi w innych warunkach, nieobcy jest mu na przykład namiot. Co ważne, wszędzie wypisuje ceny, terminy oraz informacje, jak dotarł do takich ofert.

Zdecydowanie na plus zaliczam fakt, że Porada na końcu książki podaje mnóstwo stron internetowych, aplikacji i wyszukiwarek, z których można korzystać planując własne podróże (nie tylko po Polsce). Szczególnie pomocne dla tych, co nie mając zbyt wiele czasu, chcieliby zwiedzać niecodzienne miejsca.

Osobiście podczas lektury sporządziłem mnóstwo notatek. Dostałem zastrzyk nowych pomysłów. Dowiedziałem się, gdzie szukać i jak szukać informacji o interesujących mnie miejscach. I odkąd przeczytałem "Polska da radę", zmieniłem podejście do planowania.

Książkę czyta się szybko i z przyjemnością - jest bazą praktycznych informacji, łatwo dostępnych i podsumowanych na końcu. Jedyne co przeszkadza w czytaniu to co i rusz pojawiające się zdjęcia autora, które nijak nie pasują do przedstawianej treści.

Co mnie urzekło:
- praktyczne podsumowanie każdej podróży,
- cenniki,
- różnorodność propozycji (miejsc, transportu, noclegu).

Co mnie rozczarowało:
- dużo zdjęcia autora, niepasujących do tekstu.


Moja ocena 9/10


Tytuł: Polska da radę
Autor: Jakub Porada
Wydawnictwo: Pascal
Rok wydania: 2015


A Wy lubicie podróżować? Gdzie Was ostatnio poniosło?

Szerokiej drogi,
Michał

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za poświęcenie czasu na tą recenzję. Będzie mi jeszcze milej, gdy zostawisz po sobie ślad w postaci komentarza;)

Copyright © Szablon wykonany przez Blonparia